vrijdag 25 maart 2016

with His precious blood !

Afgelopen zondag was het Palmzondag.
Bij ons in de kerk deden 11 mensen belijdenis van hun geloof,
wat geweldig !

Voor twee van hen maakte ik een mini poster....

Deze, n.a.v. het lied "Christ is enough" van Hillsong,
voor Thomas omdat hij zo vol is van zijn geloof,
wat ik prachtig vind om te zien.

De ander voor mijn vriendin Martje,een pracht mens
 die nu zover was om Jezus volledig te omarmen.
Ik kocht voor haar een boek van Beth Moore
(willen beide ooit meedraaien bij een cursus van haar).

In november tijdens het concert van 'The Psalm Project'
in de St. Jan in Gouda was er een gastoptreden van de
Canadees Jeremy Zeyl. Ik werd geraakt door zijn liedjes
die hij schreef a.d.v. de  Heidelbergse Catechismus. 
In mijn tienerjaren verplichtte kost maar het deed mij niets,
al die vragen en antwoorden stampen.
En nu klonk het ineens zo prachtig....

Het eerste nummer: 'He has set us free' 
op zijn cd begint met deze tekst uit 1 Petrus 1: 18-19.

Vandaag is het Goede Vrijdag en vieren wij het Heilig Avondmaal in onze kerk.
Voor iedereen nog steeds bijzonder om daar bij stil te staan...
zo'n groot cadeau dat Jezus Zijn leven gaf voor ons.
Voor de mensen die afgelopen zondag hun geloof beleden
is het hun eerste keer om deel te nemen...ook héél bijzonder
(behalve als je Martje heet....die ging al wel eens vaker mee).

Fijne Paasdagen !


1 opmerking: