vrijdag 30 januari 2015

Science centre TU Delft

 Dinsdag was het weer eens zover....
 Stijn (DS) zijn leraren hadden een studiedag
en hij dus een dagje vrij.....
 Samen gingen we op stap naar de TU in Delft.
 Stijn wilde graag naar een museum
 waar je dingen kon leren en doen.
 Dus doken we de wetenschap en technologie in....
En dat is op zo'n doordeweekse dag heerlijk,
want dan is het niet zo druk.
 We leerden over het Meissner effect,
waardoor het treintje ging zweven.
Schitterend om te zien !
 We testen ons reactievermogen met 
dit vangspel. Wie slim was herkende het 
valpatroon....(ik had de meeste ballen....)
 Je keek je ogen uit !
 Radioactieve straling werd uitgelegd.
Ik had meer oog voor het prachtige mozaïek... 
 Heel veel witte lego waar jezelf mee
aan de slag kon gaan om 
een open wolkenkrabber te bouwen.
 Tja, dit is toch lego op universiteitsniveau.
Ook studenten spelen er nog graag mee.
Stijn bedacht deze 'bunker".....
 en dit is de onderkant 
van mijn wolkenkrabber.
Bij het bouwen en testen of 
je gebouw aardbevingsbestendig was,
bleek wel dat mijn zoon er al meer verstand van heeft.

Ik heb niet voor niets natuurkunde ooit laten vallen !

1 opmerking:

  1. Heerlijk dat er nog studiedagen bestaan hé! Dit museum ziet er erg leuk en intresssant uit. Jullie hebben er een leuke dag van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen