vrijdag 23 januari 2015

Een knuffel voor een kind

Sinds 2012 bedenkt Ineke v/d Lagemaat
van "Blij dat ik brei" acties voor Roma's in Roemenië.
Ineke kwam via de stichting Charis in aanraking
met het leed van deze bevolkingsgroep in Roemenië
en zet zich met handwerken in voor extra inkomsten 
voor deze stichting.  
In 2012 schreef ik over de 1e actie op dit blog; 
een sokken-/wantenboom en breidde mijn moeder sokken. 
In 2013 bedacht Ineke de actie "Help een kind uit de kou "?.
Willy (van de tante van Tjorven) schreef hier over in deze blog.
Er werden 373 kleurige kindertruien uitgereikt in Roemenië. 
In 2014 werd het de actie "Een warme deken".
Willy schreef  hier over haar bijdrage.

Waarom ik niet meedeed met deze actie is omdat ik
gewoon niet graag haak of brei ! En binnen een tijdslimiet
is het helemaal niets voor mij !
Maar daar komt verandering in  !
Voor dit jaar heeft Ineke namelijk een actie verzonnen
waar ik wel een bijdrage aan ga leveren;
de actie "Een knuffel voor een kind".

Ineke schrijft op haar site:
"Dit jaar gaan we knuffels maken voor de kinderen in de sloppenwijk van Floresti. 
Wat moet het fijn zijn voor deze kinderen om onder de warme deken
 van het afgelopen jaar te kruipen met een eigen knuffel !
Natuurlijk is het wel zaak dat de knuffels veilig in gebruik zijn.
 Let er daarom op, dat de vulling niet door het brei- of haakwerk heen naar buiten komt.
 Hiervoor kunt u bijvoorbeeld een dunnere brei- of haaknaald gebruiken 
dan op het etiket van de wol/katoen staat aangegeven.
Verder moeten alle onderdelen goed vastgezet worden. 
Gebruik voor de ogen bij voorkeur veiligheidsogen of maak ze van een stukje vilt. 
U kunt de ogen natuurlijk ook borduren, net als het snoetje. 

Bent u geen fan van knuffels maken en wilt u toch weer graag aan de slag
 voor de mensen in Floresti ? 
Sokken, wanten, mutsen en sjaals, truien en dekens blijven altijd welkom daar !

De actie loopt tot 17 oktober 2015.
De maaksels kun je opsturen naar/afgeven bij:
Ineke v/d Lagemaat
Papaverlaan 46
2752 CD Moerkapelle

Jij doet toch ook mee ?!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten