woensdag 26 november 2014

Workshop Marker middeltje bij Sary Maas

Afgelopen vrijdag was het zover,
de workshop "Marker middeltje" bij Sary Maas
in Dordrecht.
  Eerst kwam er allerlei voorbeeldmateriaal voorbij.....
 zoals o.a. dit antieke kinder rijglijfje.
 Een zelfgemaakt rijglijf van Sary......
met de leuke anekdote over de rozen.

 Dit fleurige rijglijfje......

 En natuurlijk een voorbeeld van het Marker middeltje.....
ongeveer uit de jaren '50.

 We waren met 4 cursisten:
Ada,Annie,Wendy en ik.
Annie nam deze kappendoos mee, pas gekregen uit familiebezit.
 Haar grootouders kwamen van Marken.
De inhoud was een kleine schat van familiegeschiedenis
van het eiland Marken. Annie had haar stamboom uitgezocht
en wist hierdoor precies van wie welk onderdeel geweest was.
Ik vond het erg leuk dat zij het met ons deelde.

Hierna gingen we aan de slag om de steken van het
Marker middeltje onder de knie te krijgen.
Veel kettingsteken.......en voor mij onbekende steken.
Het werken met wol was ook een stuk grover dan ik gewend ben.
De dag vloog om........

Hier bekijken Annie en Sary nog eens
 een schitterend antiek bruidsrijglijf.
Moet je eens kijken wat een plaatje !

Aan het einde van de dag hadden we dit op stof staan.
 Ada
 Annie
Wendy
ikzelf.

Mijn bloem kwam ruimte te kort in het tuintje,
dus daar moet ik eerst even uithalen voor ik verder kan gaan.

Van het oefenstuk hoop ik een kussen te gaan maken,
maar dat gaat nog wel even duren vrees ik.
Of er een heel Marker middeltje er gaat komen ?
Misschien als ik met pensioen ga........

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi om dit alles te zien, en wat leuk dat Annie haar kostbaar bezit had meegenomen. Zit hier te watertanden, had er wel bij willen zijn.
    Vind het begin van je borduurwerk al heel mooi, is wel zwaar borduren met de wol, vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en interessante workshop. Jou werk ziet er ook al mooi uit. Gebruik je 100% wol ? Mooie heldere kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om met zo'n ploegje gelijkgezinden samen te komen. Je toont ons prachtige dingen!

    BeantwoordenVerwijderen