zondag 14 september 2014

Valt het op ?

In de auto op weg naar ons vakantieadres
kon ik aardig wat uurtjes borduren aan mijn zomerproject,
 de SAL van Blackbird Designs.
Zittend voor de voortent in het zonnetje werden er
 ook aardig wat stersteekjes gemaakt...
's Morgens vroeg (altijd rond 6.30 uur wakker) terwijl de anderen nog
heerlijk sliepen, sloop ik zachtjes de voortent in om weer
een paar steken te zetten.
Ik denk hier nog steeds na wat ik nou met
die bessen ga doen...
Bij het begin van de vetergaatjes 'K' ontdekte ik later
dat het niet helemaal volgens patroon liep....
Valt het op ?
tussen de 'M' en de 'N' te weinig ruimte gelaten....
de 'K' maar alvast wel op de goede plek begonnen.
's Avonds borduurde het heerlijk met een daglichtlamp
gelukkig was er nog plek genoeg om hem mee te nemen.
En dat was voor deze kleine kruissteekjes (over 1 draad) erg handig !
Wat werd ik daar kippig van !
Met het paarse kroontje wijk ik af van het originele 
kleurgebruik, maar vond dit mooier.
Kijk het laatste besje is ook 'verkleurd'.
Heb geluisterd naar jullie opmerkingen en mijn hart,
dus allemaal in een andere tint geborduurd.
De laatste week kwam "Her sampler" af !
Had in gedachten om als ik thuis was, de 'L' en de 'M'
achteruit te borduren en nu op de juiste plek neer te zetten.
 Maar de linten riepen hard om mee 
aan de slag te gaan en mijn handen jeukten.....
en het kriebelde zo erg !
Dus begon ik met de linten aan de zomerpost.

Wat nu met 'haar'?
Het ene stemmetje zegt;  'Ach, wie valt dat nou op ?'
en de perfectionist in mij fluistert:
'Dat doen we binnenkort een keer'.

Gisteren viel de e-cursus
 "Doorborduren met de handwerken van Marken" van Margreet
 en Marcella in mijn mailbox...
Hoelang binnenkort nu zal duren is de vraag.....
want wat een leuke nieuwe patroontjes staan erin !!!!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sampler. Een heerlijk werkje voor op de camping. Nu op naar Marken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Complimenten met het mooie resultaat, ik vind het prachtig! Tja, of je die letters ooit nog gaat verbeteren ;)?? Er zijn altijd weer nieuwe projecten die roepen! Veel plezier met de linten, en wat leuk om jou zelf ook op de foto te zien! Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik plaats niet zoveel foto's van mijzelf omdat ik gek op mijn privacy ben. Er zijn al genoeg 'BN-ers'......jou zien we ook nooit :) !

      Verwijderen
  3. Wat mooi is je lapje geworden, als de foutjes storen zou ik het uit halen. Hoeft toch niet in een keer !

    BeantwoordenVerwijderen