zondag 31 augustus 2014

Zwarte woud # 1 typisch Schwarzwald

Gisteren terug gekomen van twee heerlijke vakantieweken 
in het zuiden van het Zwarte Woud.
Met zo´n 1500 foto´s op mijn fotokaartje is het niet 
eenvoudig om te kiezen wat voor moois ik met
jullie wil delen.....
Het makkelijkst en meest bekend is natuurlijk
de Schwarzwälder kirschtorte.
Lekker, maar er zijn zoveel taarten meer...
Stiekem was ik toch een beetje blij met Stijn (DS) zijn
koemelkallergie.....om voor zijn neus nou een lekkere
punt taart op te eten doe je niet, dus dat scheelde mij
een hoop caloriebommen deze vakantie.....gunstig voor 
de weegschaal bij thuiskomst :) !
 Zoals wij in Nederland vaak geassocieerd worden met klompen,
zo heeft het Zwarte Woud de Bollenhut.
Een onderdeel van de klederdracht die zelden
meer gedragen wordt, alleen voor de toeristen.
Mijn zoektocht werd beloond.....
Het Zwarte Woud is ook de bakermat
van de koekoeksklok, we kwamen ze
in allerlei formaten tegen....

Maar het Zwarte Woud is zoveel meer.....
Kom binnenkort maar weer eens langs
om meer over onze vakantie te lezen !

1 opmerking:

  1. Leuk zeg, wij zijn er ook eens op vakantie geweest! Ik herken meteen de Schwarzwalderkirschtorte waar wij toen ook zo heerlijk van gesmuld hebben. Ze bakten er van die gigantische bakplaten van, zeker 12 cm hoog..
    Helaas zou ik ze nu ook niet meer kunnen eten, maar toen was het heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen